2017. október 21., szombat

Exkluzív interjúban vallotta meg hitét a KUSS frontembere! Nagyító alatt a keresztyén könnyűzene. - Mi Minden Teológia blog

Kapaszkodjunk bele a kegyelembe - ezt hirdetem, kezdte beszámolóját DeLehel a KUSS együttes frontembere, alapító tagja.

Valóban egyházi közegekben megoszlanak a vélemények arról, hogy milyen szinten kell jelen lennie az Isten dicsőítésében a könnyűzenei műfajoknak. Az biztos, hogy Magyarországon mára már létrejött a legjobb keresztyén könnyűzenét érdemben részesítő Szikra- díj, amely célja a minőségi magyar keresztény zenei kultúrát képviselő alkotók munkájának elismerése. A díj az amerikai Gospel Music Associattion Dove Awards mintájára készült el. Eddig az Egyesült Államok egyik legpatinásabb díját olyan nemzetközileg ismert előadók kapták meg, mint a Hillsong United, a Skillet, Michael W. Smith.

Akkor vágjunk bele 😄 Hogyan alakultatok meg?




Mindig kerestem a komoly embereket. Csabával, akivel jelenleg éneklek eredetileg világi hip-hopot énekeltünk.  Igazából Csaba volt az, aki az én lelkemnek segített elfogadni Isten kegyelmét. Amíg meg nem tértem csak hip- hop zenét énekeltem. Én, mint rossz fiú, sötét arc, tróger éltem életem, amelybe sokként hullt bele a megtérés. Amikor Isten megérintett, akkor én is elkezdtem szövegeket írni, főleg ami kapcsolatba hozható vele.


---  Azt szeretném, ha Isten vagány üzenetét közvetíthetném, ha azt jobban keresnék.   ---


Mivel Csaba az ének és zenélés mellett táncol is, ezért gazdagabbá váltak a fellépéseink is. Amit most csinálunk, nagy alázattal mondva az zenetechnikai szempontból egy minőségi dolog. Ma már stúdióminőségben éneklünk, éppen ezért a nézettségünk is növekedik. Más szavakkal mondva: stúdióminőségben evangelizálunk.  A repetóárunk nem csak keresztyén zenét tartalmaz, hanem világi rendezvényeken is fellépünk, (hiszen mi ebből élünk) azonban arról mindig gondoskodunk, hogy a keresztyén hip hop, ez a fajta evangelizáció is helyet kapjon egy- egy fellépés során.
Sikerült Vizi Imrével dolgoznom, aki a „Românii au talent” második helyezettje. Az üzenetünk amellett, hogy komoly teológiai töltettel rendelkezik, az, hogy lehet felszabadultan, örömmel, jókedvvel Istent dicsérni. Mi arra próbálunk rámutatni, hogy nem kell a világból kivonultan élni keresztyén életünket. Lehet normálisan élni. Nem látom azt helyesnek, ha egy ember a gyülekezetben egyfajta zenét hallgat, és máshol meg másfajtát. A 100-ik Zsoltár 2-ik versét (Szolgáljatok az Úrnak örömmel, vigadozva járuljatok színe elé!)  úgy értelmezem, hogy Isten azt szeretné, ha őt mindennel dicsőítenénk, akár a könnyűzenei ízlésünkkel is! A keresztyén könnyűzene ipar fellendítésén is dolgozunk a, Kuss által képviselt zene által. Megpróbáljuk az egyensúlyt megtartani: mi egyben játszunk keresztyén és hip-hop zenét.


Ha jól értem ti úttörőnek tartjátok magatokat?

Hát persze, a KUSS, a Keresztyén Úttörők Szenvedélyes Szeretetének a rövidítése. Eddig nem volt ilyen. Az a célunk, hogy ezután ilyen is legyen.
Volt egy leány, akinek öngyilkosságra gondolt, elmondása szerint egy, KUSS -  dal meghallgatása segített neki továbblépni a nehézségén. Úgymond helyrerakta őt. Az a célunk, hogy felmutassuk azt, hogy van még egy esély a megjavulásra, a kegyelem elfogadására.


„Kapaszkodjunk bele a kegyelembe” – ezt hirdetem.


Hogyan szeretted meg a keresztyén zenét?

A kedvenc előadóm Michael W. Smith, aki egy nagy énekes. Én az ő dalain találtam meg azt az értéket, amire az életben szükségem volt. Azt éreztem, hogy a többi zene az csak szédít, mint amikor a fogászaton beadják a zsibbasztót. Zsibbad és kész, csak egy pillanatnyi érzésről beszélhetünk. Én M. Smith dalaiban értéket és gyógyulást fedeztem fel. Azt éretem, hogy ez egy igazi dolog, nem csak egy felénekelt szöveg. Éreztem Istennek a jelenlétét a dalaiban. Művészlelkemben Isten szólt hozzám e dalokon keresztül. Egy hétig bánkódtam bűneimen, s arra bátorított, hogy térjek Istenhez, tegyem le az életemet az ő kezébe.
Számomra nagyon fontos az, hogy egy előadó kapcsolatban legyen Istennel. Hiába van a nagy felhajtás, a fények, a reklámok, minden, ami kell egy fergeteges koncerthez, ha nincs ott Isten: másnap mindenki elfelejti, hogy este milyen koncerten is vett részt. De ha Isten érinti meg az embert, azt soha nem felejti el. Amikor Michael W. Smithet hallgattam, akkor azt éreztem, hogy ez más. Ez már valami. Szeretném, ha azok, akik a KUSS-t hallgatják, ezt éreznék: ez valami más, ez valami jobb. A hitelesség számomra nagyon fontos.


Nem az a fontos, hogy mit látnak az emberek a színpadon, hanem az, hogy mit hallanak, és mit éreznek, amikor saját lelkükkel kommunikálnak zenehallgatás közben.


A KUSS legújabb dala: 



Szeretném, ha üzenetünk lenne, úgy szeretnék élni, hogy kérdezzenek. Nem csak a „tingi-langi” legyen, hanem az, hogy kérdések fogalmazódjanak meg az emberekben egy-egy dalunk meghallgatása után. Éld meg azt, amit csinálsz- ez a legfontosabb!


Szerintem az már valami, amikor valaki meghallgat egy dalt és nem úgy folytatja tovább az ő életét, hanem kezdi érezni, hogy nincs valami rendben. Értéket szeretnénk közvetíteni a hallgatóink számára.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése